czwartek, 5 grudnia 2019

Czy można jeść ozdobną kukurydzę?

Kukurydza ozdobna o ciemnych ziarnach nadaje się nie tylko do kompozycji z suszonych roślin, ale i do jedzenia.

Kukurydzę ozdobną o dekoracyjnych kolorowych liściach i ciemnych ziarnach kupiłam z myślą o posianiu z tyłu rabaty. Chciałam uzyskać niebanalny efekt w tle dla niższych roślin.
Kukurydza ozdobna

Wysuszone kolby kukurydzy można użyć do kompozycji roślinnych uzyskując piękny akcent kolorystyczny.
Kolby kukurydzy ozdobnej
Ale fioletowa kukurydza jest typowym pożywieniem w Ameryce Środkowej i  Południowej, a obecnie staje się coraz bardziej popularna wśród zwolenników żywności organicznej, wolnej od GMO i glifosatu. Za ciemny kolor czerwonej kukurydzy odpowiedzialne są antocyjany, które pełnią zbawienną rolę w eliminacji szkodliwych dla naszego organizmu wolnych rodników. Mają działanie przeciwzapalne, łączy się je z czynnikami odwracającymi uszkodzenia układu nerwowego. Spożywanie produktów z dużą ilością antocyjanów polecane jest też dla diabetyków. Ten rodzaj kukurydzy zawiera aż 3 i 1/2 raza więcej antocyjanów niż zwykła żółta kukurydza. Dostarcza do organizmu 20% więcej białka niż żółta kukurydza.
Mając takie informacje wysiałam uzyskane ziarna na grządce dla zbioru przeznaczonego do jedzenia.
Kolby zebrałam w fazie suchej. Podważając kciukiem uwolniłam ziarna od kolb, podsuszyłam jeszcze trochę w piekarniku z użyciem termoobiegu w temp, 50 stopni przez 2 godz. mieszając od czasu do czasu.

Ziarna kukurydzy ozdobnej
Następnie zmieliłam ziarna w młynku do kawy.


Zmielona kukurydza ozdobna


Organiczna kasza na wodzie z dodatkiem mleka okazała się nie tylko zaskakująca z wyglądu ale również była bardzo smaczna.

Kasza kukurydziana z kukurydzy ozdobnej

Po odsianu mąki od kaszy można eksperymentować z kolorowymi potrawami, jak tortilla, racuszki, ciasta etc.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz